Člen APEK logo

 

EET - Elektronická Evidence Tržeb 

PODLE ZÁKONA O EVIDENCI TRŽEB JE PRODÁVAJÍCÍ POVINEN VYSTAVIT KUPUJÍCÍMU ÚČTENKU. ZÁROVEŇ JE POVINEN ZAEVIDOVAT PŘIJATOU TRŽBU U SPRÁVCE DANĚ ON-LINE; V PŘÍPADĚ TECHNICKÉHO VÝPADKU PAK NEJPOZDĚJI DO 48 HODIN.

Podporuje mojeID IN TIME
 

Zboží v AKCI

Nyní za: 390,00 Kč (15,60 €)
do košíku:
Nyní za: 25,00 Kč (1,00 €)
do košíku:
Nyní za: 100,00 Kč (4,00 €)
do košíku:

Nejprodávanější

Nyní za: 390,00 Kč (15,60 €)
do košíku:
Nyní za: 360,00 Kč (14,40 €)
do košíku:
Nyní za: 100,00 Kč (4,00 €)
do košíku:

Novinky

arr3CD Jany Demeterové - již v prodejiPřipravili jme pro vás CD Jany Demeterové - Harmonické vztahy Nana webu www.vedmy.cz si jej u nás... arr3Světlo proti temnotě - již v prodejiPřipravili jme pro vás CD s rituály Markéty Steinbergerové a od 9.2. Nana webu www.vedmy.cz si jej u... arr3Cibulové slupkyCibulový ZÁZRAK Vyhazujete slupky z cibule? Děláte chybu, je to hotový poklad! Cibuli používáme na...

Anketa

Jaký způsobem příjmu sledujete pořad Vědmy radí ?

Satelitem Satelitem 24% Pozemním vysíláním DVB-T Pozemním vysíláním DVB-T 29% Kabelovou televizí Kabelovou televizí 21% Internetovým vysíláním Internetovým vysíláním 25%

Kontakty

TipTV production s.r.o.
Podedvorská 28
198 00 Praha 9 Kyje
tel: +420 226 200 333
eshop(a)vedmy.cz
IČ 014 41 558
DIČ: CZ01441558

Co o nás říkají naše chutě? Aneb jsme to, co jíme.

Určitě to znáte, jsou dny, kdy máte chuť na sladké či na slané, někdy i na kyselé. Případně na všechno. Zkrátka byste pořád něco chroupali. Brambůrky u televize, čokoládu, či oplatky u kávy, atd. Možná se vám zdá, že jste jediní, nebo alespoň jedni z mála, koho takové chutě "přepadávají", ale mohu vás uklidnit, je nás víc. Tyhle chutě nejsou čistě náhodné. Co se nám díky nim snaží naše tělo naznačit?

 

Situaci, kdy jsme po jídle a přesto máme chuť na něco dalšího asi většina z nás zná. Chodíme na kontroly do lednice, či spíže a přemýšlíme, co bychom si asi tak dali. Nakonec kolikrát tláskáme všechno dohromady. Náhodné chutě ovšem nemají s hladem moc společného, to víme. Protože leckdy nás přepadnou právě, když už po obědě, či večeři jsme. Intenzivní chuť na určitou věc je většinou znamením, že naše tělo bojuje s nedostatkem některých látek. A jak to poznáme a čím správně nahradíme, abychom nenabývali šílených rozměrů a ručička na váze se neustále nezvyšovala? Poradíme!

 

Když nás honí mlsná..

Nejčastější chutí, alespoň u žen, je chuť na čokoládu. Tělo nám tak dává najevo, že mu chybí hořčík. A to se stává většinou v případě, když holdujeme alkoholu, nebo pijeme hodně kávy, čaje či šumivých nápojů. Zdravější náhražkou může být buďto čokoláda, která obsahuje 75 procent kakaa . Ta totiž bude mít více hořčíku a méně cukru. Bohatším zdrojem hořčíku jsou pak také ořechy či mandle, vhodná je i listová zelenina, hnědá rýže, celozrnný chléb nebo dýňová semínka.

 

Bonbony, oplatky, či sušenky

Pokud máte chuť na jakékoliv sladké, pak je to možná kvůli nedostatku chromu. Jak ho získat jinak a zdravěji? Zkuste místo po sladkém sáhnout po bramborách, či mrkvi. Úplně ideální náhražka to sice není, ale o to víc zdravá a našemu tělu a psychice prospěšná. Výborné jsou i vnitřnosti jako jsou játra či ledviny, skvělé je i hovězí či kuřecí maso, brokolice nebo chřest. Tohle všechno vám vyrovná hladiny cukru v krvi a přeruší chutě na sladké. V úvahu v omezené míře připadají i různé bio moučníky či sladkosti bez cukru.

 

Sýry, tyčinky a brambůrky? Zkuste jogurt či mandle!

I specifické chutě na slané mlsy - tyčinky, brambůrky, či různé sýry - ať už klasické ( eidam ), či plísňové ( niva, romadúr ) mají svůj význam. Existuje velká pravděpodobnost, že vám chybí vápník. Je to nejdůležitější minerál pro tělo. Nejenže pomáhá udržovat zdravé zuby a kosti, ale hraje také důležitou roli ve správné funkci nervů a svalů. Na tohle všechno je dobré myslet, abyste byli fit a v kondici. V rámci různých diet se ale mnozí lidé vyhýbají potravinám, které vápník obsahují, čímž se zvyšuje počet jedinců, kteří trpí v období 40ti až 50ti let osteoporózou. Za co tedy sýry či brambůrky občas vyměnit? No, řekneme si to jinak: Mlsání sýrů pokud je nebudete konzumovat každý den, neškodí, z hlediska dodání vápníku se dají ale sýry nahradit třeba mlékem, jogurty, konzervovaným lososem či sardinkami, brokolicí nebo mandlemi a oříšky.

 

Už víte, jak zahnat chutě na slané i sladké zdravějším způsobem a uvidíte, že se budete cítit celkově lépe. Jen tak vás neskolí nějaká nemoc, také vás jen tak něco nevyvede z míry a nakonec možná se vám podaří shodit po nějaké době nežádoucí kila. Tak vzhůru za náhražkami. Zlomte vaz!

 

Lucie Sinková