Člen APEK logo

 

EET - Elektronická Evidence Tržeb 

PODLE ZÁKONA O EVIDENCI TRŽEB JE PRODÁVAJÍCÍ POVINEN VYSTAVIT KUPUJÍCÍMU ÚČTENKU. ZÁROVEŇ JE POVINEN ZAEVIDOVAT PŘIJATOU TRŽBU U SPRÁVCE DANĚ ON-LINE; V PŘÍPADĚ TECHNICKÉHO VÝPADKU PAK NEJPOZDĚJI DO 48 HODIN.

Podporuje mojeID IN TIME
 

Zboží v AKCI

Nyní za: 25,00 Kč (1,00 €)
do košíku:
Nyní za: 100,00 Kč (4,00 €)
do košíku:
Nyní za: 360,00 Kč (14,40 €)
do košíku:

Nejprodávanější

Nyní za: 360,00 Kč (14,40 €)
do košíku:
Nyní za: 360,00 Kč (14,40 €)
do košíku:
Nyní za: 100,00 Kč (4,00 €)
do košíku:

Novinky

arr3CD Jany Demeterové - již v prodejiPřipravili jme pro vás CD Jany Demeterové - Harmonické vztahy Nana webu www.vedmy.cz si jej u nás... arr3Světlo proti temnotě - již v prodejiPřipravili jme pro vás CD s rituály Markéty Steinbergerové a od 9.2. Nana webu www.vedmy.cz si jej u... arr3Cibulové slupkyCibulový ZÁZRAK Vyhazujete slupky z cibule? Děláte chybu, je to hotový poklad! Cibuli používáme na...

Anketa

Jaký způsobem příjmu sledujete pořad Vědmy radí ?

Satelitem Satelitem 24% Pozemním vysíláním DVB-T Pozemním vysíláním DVB-T 29% Kabelovou televizí Kabelovou televizí 21% Internetovým vysíláním Internetovým vysíláním 25%

Kontakty

TipTV production s.r.o.
Podedvorská 28
198 00 Praha 9 Kyje
tel: +420 226 200 333
eshop(a)vedmy.cz
IČ 014 41 558
DIČ: CZ01441558

Může nám spánek uškodit?

Pokud patříte k těm, co spánek šidí a odpočívají jen pár hodin denně, zaděláváte si na pořádný zdravotní problém. Pokud si ale rádi pospíte, jste na tom v podstatě stejně. Prospat se totiž můžete až k infarktu nebo mrtvici. Jak je to možné?

 

Dostatek spánku je základem pro výkonný a pohodový den. Když ho však máme málo, zhoršují se některé funkce našeho těla a mohou se u nás rozvinout některá onemocnění. Tento fakt je již většině z nás dobře znám.

 

My bychom se chtěli nejraději den co den „vyspat do růžova“. Jenže i takové dlouhodobé vyspávání nám může přivodit podobné zdravotní problémy. Nemluvíme tu přitom o žádných medvědích dávkách zimního spánku. Už devět hodin spaní denně nám může v dlouhodobém horizontu uškodit!

 

Potvrdili to například američtí vědci ze Západní Virginské univerzity, kteří vyhodnocovali data z celonárodního průzkumu „spacích návyků“ více než třiceti tisíc osob. „Dlouhý spánek má významné destruktivní účinky na lidský organismus a přímo souvisí se zvýšeným rizikem kardiovaskulárních onemocnění a předčasným úmrtím,“ potvrdili vědci.

 

Spáči, kteří v posteli pravidelně trávili více než devět hodin, postihoval infarkt nebo mrtvice jedenapůlkrát častěji než lidi, kteří spali běžných sedm hodin. Dodejme, že osoby, které naopak uléhaly jen na pět či méně hodin, postihovaly stejné nemoci hned dvakrát častěji.

 

Vědci zde vidí souvislost s nepravidelným dýcháním i dalšími spánkovými poruchami. U nevyspalých lidí se podobně jako u spáčů navíc zvyšuje index tělesné hmotnosti (BMI), který k rizikům přidává ještě strašáka obezity a s ním spojené komplikace.

 

Potřeba dlouhého spánku však nemusí být pouze příčinou nemoci, ale naopak jejím důsledkem. „Když má člověk potřebu spát více než deset hodin, může to ukazovat na nemoc,“ řekl britský odborník na spánek David Kemlik novinářům.

 

Když tedy málo i moc spánku škodí, kolik hodin je pro nás „tak akorát“?  Potřeba spánku je u každého do značné míry individuální, přesto však existují obecná doporučení, která bychom měli zohlednit. „Doporučená doba spánku pro dospělé je sedm až osm hodin,“ radí doktorka Helena Janíčková z webu ulekare.cz.

 

Ela Bartošová